tisdag 12 februari 2008

De flitiga myrorna har varit här!

Ååhh, vad glad jag blev när Myrorna ringde och sa att de hade vägarna förbi och kunde hämta upp lite möbler. Visste ni det? De hämtar hemma hos dig! Dock så skall ni också veta att de tog inte med sig allt. Vi hade (jag menar har fortfarande) en buffelskinn-2:a och 1:a som de inte ville ha + en säng. Killen som kom och hämtade sakerna sa att får de i sin tur inte sålt sakerna så betalar de 2:-/kg för att slänga dem, därför tar de inte allt. Men det var en jätteskön känsla att se när de bar iväg diverse möbler som har stått och skrotat.

Har känt en längre tid att jag måste rensa (jag menar givetvis vi...fast jag tror nog egentligen inte Peter bryr sig så mycket om jag skall vara ärlig, eller Peter?). Eftersom loppisarna oftast slutar med en massa nya (gamla) saker så kan man inte behålla allt det gamla (nya). Många saker passar ju inte in längre...

Jag använder ordet rensa ofta nu för tiden. Kanske för att JennyshemochHarmoni talar så varmt om just detta ämne: Feng Shui. Jennys sida utstrålar verkligen detta, hon har ett underbart hem och det var hennes sida jag först stötte på när jag upptäckte bloggvärlden. Tack Jenny!

Rensa ja....vi har haft ett helt rum stående med massa möbler, verktyg och annat, det har stundtals nästan inte gått att gå in där utan att behöva kliva över eller flytta saker. Nu vill jag erövra detta rum igen!!!! Det skall bli vårt sovrum! Vi har nämligen sovit i allrummet på övervåningen och det har gått bra en längre tid men nu vill jag ha ett alldeles eget sovrum helt enkelt.

Så här ser det ut idag men inom en snar framtid så... (och då får man göra om en del...fniss).


Oj, vad bilden blev puttenuttig...men jag måste erkänna att jag är svag för rosa. Soffan framför sängen skall nog få bli en annan färg....gissa vilken??? Ser ni drömfångaren...passar inte in i stilen så bra men den betyder mycket för oss. Peter hade fler när vi träffades, vi behöll den finaste.


Detta är byrån som står i allrummet/sovrummet. Pigtittaren är arvegods från mina bortgångna farföräldrar. Såg att jag missat att ta bort färg på spegeln...en annan dag. Fönstret är hemskt smutsigt...skulle bara ställa det där och se om det passade, blev visst stående.


Lite närmre. Har mina smycken och lite annat pyssel här.


Ännu lite närmre. Ser ni borsten? Brodyren är handgjord. Allt var så vackert förr! Tur att vi är så duktiga mot miljön som älskar att ta tillvara på gamla saker. Då behövs det inte produceras så mycket nytt hela tiden och det är i sin tur bra för miljön.


Nä, nu måste jag lägga mig!
Go´natt
Ann

8 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

God Morgon! Ja det är verkligen härligt att rensa ur ordentligt då och då! Men vilket fint rum ni har...det ser ju redan jättefint ut! Och den där soffan...oh, den vill jag ha hihi, ljuvlig...
Ni har en massa fina detaljer som man kan titta på, gillar när ni behållt så många gamla charmiga saker :)
Kram o ha en bra dag!
Mia

Anna sa...

Ja man behöver verkligen rensa ut med jämna mellanrum! Maken blir toookig på alla loppisfynd jag gör utan att rensa bort något annat:)

Åh vad härligt och kul att inreda sovrummet! Det kommer ju att bli toppen! Hi hi, gissar på att sängen och soffan blir vita?

Så vacker byrå! Och underbart gammalt fönster:)

Vilka kanonfynd du har hittat på loppis! Det där skåpet fick jag ha-begär av direkt! Verkligen fint!

Kram
:)Anna

Jenny sa...

TACK för dina fina ord om min blogg! Jag blir otroligt tacksam för dem!!! *kramar om* Det är verkligen en lättnad när man blir av med sånt som man bestämt sig för att slänga eller ge bort, plötsligt finns det helt enkelt plats för ny härlig energi! Sovrummet kommer bli underbart, ser redan underbart ut! Ha en riktigt härlig tisdag och TACK än en gång! KRAM!

Brunkullan sa...

Ja det gamla är ofta så välgjort! Så görs inte så mycket idag!

Vita gåvor är nystartat och detta var första rundan. Jag är också med i en annan swap som heter Interior give along. Nästa runda där är inom kort!
Det är jättekul. Har hunnit med en runda där innan, då det var jultema:-D

Susanne

Willewira sa...

Hej!

Det blev väldigt fint med kalkvitt och råvitt!! Jag visste väl det... :-)

Jag vet precis hur det är att vara överhopad med grejer. Det tar aldrig slut. Jag får väl erkänna ändå att det mest är mitt. Och släktens. Vi har en gammal plåtverkstad på gården som är i två plan och den är överhopad med släktens alla grejer, plus våra egna förståss.

Vi skulle behöva rensa den nu när vi ska bygga till....puh! jag blir matt... Kanske ska ringa Myrorna...

Ha det så gott!
KRam Willewira

Majas mammelucker sa...

Hej Ann!
Tack för din fina kommentar..
Helt ok att länka,jag länkar er om det är ok??
Nu fick jag i hop det ..kul att ni har varsin blogg!
Hoppas du får ditt uterum det är helt fantastiskt! Ja Peter fick svar om garderoben hoppas han förstod??
Se nu till att bli med garderob hihi!!
Du får säga som jag vi gör det ihop,det gjorde vi också jag hjälpte till så mycket jag kunde..
Jag skulle vilja lära mig att snickra så man inte behövde vara beroende av mannen jämt..
kanske en snockar kurs till hösten?? Ha en skön kväll!!
Hälsa peter.Kram Maria

Lisa såklart sa...

Fin blogg! Du är ju så duktig på det med..Åh vad bra att du skriver om bildsidan flickr - jag som försökt med flicker hela tiden om o om igen.(gick inte så bra kan jag säga). Målar själv ikväll. Visningsrummet blir vitt, jajamen, och lasyrväggen är ett minne blott. Skönt. Kram Lisa

Mia sa...

Vilken underbar blogg!!
Inspiration! :)
Ha det underbart och ta hand om din underbara familj :)