torsdag 31 januari 2008

Slår ett slag för min stil!

Jag började skriva detta inlägg den 31 januari men då gick det inte att lägga in bilder, någonting var fel den kvällen med bloggen. Men idag när jag då skall lägga in inlägget så ligger 31 januari kvar som datum....Är det någon som vet hur man ändrar detta så att inlägget får rätt datum?? Det är alltså den 3 februari idag.

Härom veckan var det som sagt var kalas med allt som hörde till. Jag vet inte hur ni andra har det men jag tror att en del tycker att jag är komplett galen med att ta in så mycket gamla, slitna och udda saker i vårt hem. Förlåt mamma, men jag måste citera dig!

- Vad är det för konstigt...(hon tittar lite närmre)....jaha en gammal ful avskavd spegel. Jaja, vad får hon allt ifrån... (för att se spegeln jag menar gå hit)
Mamma tycker, vet jag, att mycket är fint också, men ibland tror jag hon tycker det blir lite mycket konstiga idéer. Hon säger ofta: - vad tycker Peter om detta!

I dessa lägen är det ju en fördel att kunna säga: - Jag är i alla fall inte ensam om att gilla denna stilen....huh, gå ut på blogspot.com och titta så får ni se!! (lite förnärmad). Och när jag dessutom säger att vi (jag och Peter) har kommit överens om att slipa golven och måla dem vita så himlar en del med ögonen och tycker vi är spritt språngande galna....jaja, vi har alla våra stilar och jag står starkt för min! Vad säger du?

Tänkte visa lite bilder från mitt vardagsrum.

Vardagsrummets fönster


Det jag just nu är gladast i av alla mina saker är mina stativ i gjutjärn. Det som är extra roligt är att jag just heter Victoria i andra namn! Det måste varit ödet som sa att jag skulle stöta på de där två stativen...


Byrån i vardagsrummet


I ett tidigare inlägg hos min make Peters projekt så pratade han om vår inramade madonnatavla. Ja, denna tavlan (inramningen) blev väldans dyr men till saken hör att ramen är ett arvegods från min farmor & farfar som gick bort ganska nyligen. Bilden som ursprungligen satt i ramen sitter nu monterad bakom madonnan, bara för att liksom ha tavlan i dess ursprung kvar.


Bandet på den gamla rullen är riktigt gammalt, visst är det vackert!?

Har varit i Oslo i helgen, det kommer snart lite bilder från det...dock så var det en arbetshelg så det fanns tyvääär inte tid för inspirerande butiksbesök. Får besöka de underbara butikerna Zanz och Linneas hage nästa gång.

Ann

2 kommentarer:

Marie sa...

Hihi, skrattar igenkännande när jag läser ditt inlägg! Min svärfar frågade mig för ett tag sedan var jag hittar allt skräp som jag har i huset!!!!!! Som sagt var, det är tur att man har er andra bloggare som förstår ens smak, hihi.

Vi har också planer på att måla våra golv vita, min svärfar kommer nog att svimma den dagen vi har gjort det.

Jättevackra bilder från vardagsrummet, det var nog meningen att just du skulle hitta stativen.

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Ps. Blogger är helt konstig ibland när man ska lägga in bilder, jag blir tokig när det inte fungerar. Vet dock inte hur man ändrar datumet!

Brunkullan sa...

Oj så fint band!! Vet du vem som gjort det?

Och jag har också bekanta som inte fattar varför jag blir så förtjust i "lulllull". Men gamla saker är så charmiga.
Tack för din kommentar också. Och länken är nu uppdaterad:-D

Susanne