onsdag 23 januari 2008

Lite mer kök och nygjorda kransar

Hej!
Igår satt jag och gjorde kransar av eucalyptus, två av dem hamnade i köket så därför tänkte jag fortsätta att visa lite köksbilder. Nä, ni ser inte fel det är så snett i taket. Huset är byggt 1863, med timmerstomme och en väldigt bred och kraftig murstock. Det tycks som att mitten av huset numer, 145 år senare, hänger i murstocken medan resten av huset har satt sig. Till historian hör att när vi skall ställa in höga möbler så måste vi resa möblerna nära murstocken och sedan kasa ut dem till rätt ställe i rummet. Vi har blivit tvungna att såga av delar av sockeln på ett par av våra skåp. Dessutom måste vi montera ner garderober när de skall flyttas. Hum, mysigt och ombonat med 2,15 i takhöjd men det kan också vara problematiskt ibland.....jaja, nog klagat.


Delar av köket, med ny köksbänk, diskho, bakomliggande panel och kran...dessutom ommålat. Allt gjordes sommaren 2006. Pssst, golvet skall inom snar framtid slipas och målas vitt...längtar!!


Ser ni den lilla trumpeten...jag älskar den lilla knuckliga, tilltufsade prylen. Sandra! Ser du fönstret! TACK, kära vän!


En av de 5 kransarna jag satt och gjorde sent i går kväll, ibland undrar man var energin kommer ifrån...



Här är ännu en krans, man doftar såå gott om händerna när man gör kransar av eucalyptus.





Ha det så gott i vintermörkret!
Ann

5 kommentarer:

Marie sa...

Hej Ann!
Visst kommer jag ihåg dig, du och din kompis skulle väl på Ladies Night på kvällen, var det inte så? Vad kul att du också har startat en blogg, välkommen till bloggvärlden!
Vad kul att se bilder hemifrån dig, ni se ut att ha det jättefint, kökskranen är underbar. Vilken massa fina fynd du har gjort, det är ju så jättekul när man fyndar, jag brukar vara lycklig i flera dagar efteråt, hihi.

Jag länkar till dig! Kommer snart tillbaka!

Ha en bra dag!
Kram Marie

Jessan sa...

Mysig blogg du har! kommer gärna tillbaka hit...ha en fin dag! Kramar Jessan

johanna sa...

Hej ..men vad fint ni har!!!
Kan inte du maila mig,har en liten fråga=)
johanna.flyckt@hotmail.com
Kraam

♥ Pia... sa...

Hej..och åhhh..så mysigt kök...den där väggen som föreställer kaklet:)..så fint..DET skulle jag vilja ha..hur funkar sådant..om man får fråga det.....vilken färg använs då?? ja många frågor..du får gäärna "hälsa " på hos mej och ge vsvar..om du vill..du ha en jättemysig sida..så jag länkar ...ok?..PIA

Peters Projekt sa...

Som jag just skrev i min egen blogg:

- - - - Till Pia - - - -

Pia, du har inte aktiverat åtkomsten till din profil, vilket gör att man inte kan finna dig där ute i bloggvärlden. Logga in på ditt konto och leta fram formuläret för att visa din profil (om du önskar detta alltså).

Annars kan inte MormorRuthsAnn eller andra hälsa på ;(

Peter :)