söndag 20 april 2008

Maken gästbloggar

Hej på er alla!

Peters Projekt-Peter har blivit ombedd av MormorRuthsAnn att göra ett litet gästspel här. Nu brukar jag ju inte prata om mig själv i tredje person men jag vill bara vara övertydlig ;)

Som jag precis berättat i mitt eget inlägg, befinner sig hustrun mitt i ett förvandlingsprojekt i det hem vars uterum hon hjälpte till att styla häromsistens. Nu gör man om köket från ett "grönt 90-tal" till ett "lantligt vitt". Anns bror och svägerska sliter hårt tillsammans med Ann och har under några dagar lagt sig fram på småtimmarna för att hinna med förvandlingsnumret inom rimlig tid. Anns bror är bl.a. snickare och hans gedigna kunskap och rutin kommer väl till pass. Ni kan vara säkra på att projektet kommer att visas upp här så snart som möjligt ;)


Ann vill också meddela, att hon i princip inte hunnit med att ens titta på den stängda laptopen; än mindre hälsa på hos er andra bloggare. Jag vill därför förmedla Anns stora TACK för alla trevliga kommentarer!

Det känns nästan förbjudet att så här ta över hustruns utrymme i cyberspace . . . men ändå väldigt kul!

Kära Ann, vi ses om ett par dagar! Hälsa gänget där uppe.

Peter :P

13 kommentarer:

My Lovely Things sa...

hej Peter!!!
Får erkänna jag har inte vart inne på din blogg nån gång...det får jag ta och göra nån gång...
Din Ann är ju verkligen trevlig..så kanonduktig på att inreda..följer hennes blogg med glädje...

Hälsa henne så gott från mig..
Ha det gott/Anna

Unknown sa...

Oj va hon sliter... Ja att hon (ni) är duktiga vet jag ju så väl. Du ser väl till att hon inte tar ut sig... Ska bli väldigt spännande att se det färdiga resultatet! Ta det easy och glöm inte att njuta av den goa vårsolen, den gör underverk med frusna nordbor.

Ha en trivsam vecka och hälsa till Ann, kram Pia

lottens vita och gröna sa...

men är hon där nu, vilket radarpar, hon och svägerska, först uppvärmning hemma hos er sen i deras underbar uterum, hoppas på massor av bilder! kram på dig peter och kram till ann

vitating sa...

Hej på er båda!
Så spännande projekt men oxå slitsamt!
Tror nog det blir superfint, Ann kan ju få till det så fint!
Är ni klara med köksgolvet nu? Måste scrolla ner o se om jag missat ett inlägg kanske!

Ha det gott!
Du peter, det här fixade ju du galant!

Ha det gott!
Kramar till er!
Maria

Stina sa...

Vilket urtjusigt rum.:-)

Jennyshemochharmoni sa...

Oj vad fint det är där inne! Underbart bord och stolar!! Ja, då får jag väl säga hälsa frun då ;)

hemtrevnad marie sa...

Hej Peter!! Så spännande det låter, hoppas vi får se resultatet senare!!!??
Uterummet ser verkligen ljuvligt ut....tvivlar inte på att köket blir detsamma!!
Hur går det med golvmålningen...ni tuppar väl inte av,utav lacknaftelukten??
Så praktiskt att ha en sån redig vikarie till sin blogg....ni kan ju smidigt vikariera för varandra...behövs ju ingen uppdatering er emellan så att säga....haha!!
Ha det gôtt!

Marie sa...

Hejsan Peter!
Vad bra att Ann har en så bra vikarie i dig så vi vet vad som händer! Det vore kanske något att be J att gästspela på bloggen, hihi.
Ser fram emot bilder från förvandlingsprojektet!

Hälsa Ann!

Ha en fortsatt bra vecka!
Marie

White Season sa...

Åh det ska bli så himla kul att få se lite bilder därifrån. Ann har verkligen den rätta känslan och är så duktig å att få till det, alltid så trevligt att kika in här och vilket härligt uterum ni har, olivträd och allt... Trevlig helg, Kram Malin

ängeln i vitt sa...

Din Ann kan det här med att styla, ska bli spännande att se resultatet sen. Du ska vet att du är minst lika duktig det har jag nog sett :) Jag har en utlottning hos mig om ni är intresserade. Har det blitt några vita nystan än då?

Kram på er / Carina

Gårdsromantik sa...

Men vad spännande projekt!

Väntar på bilder.

Ser att ni har den vackra byskeugnen!
Är den effektiv?

Hälsningar Maud

Liza i pepparkakshuset sa...

Ska bli kul att få se lite bilder därifrån! Snygga stolar.

Kram Liza

Anonym sa...

Kollar in!Trevlig blogg.