torsdag 4 mars 2010

Underbart dokumentskåp...

Nä, nu var det verkligen dags att få till ett inlägg.....det duggar verkligen inte tätt om man säger så. Tagit lite paus. Såhär är jag ibland, lite på och av men sluta blogga har jag verkligen inte tänkt mig.

Ja, här hemma i huset härjar baciller för fullt. Just nu är Elliot inne på sin andra penicillinkur mot halsfluss. Oliver blev febrig i förrgår och Peter börjar känna av halsen....hum, så här är det nästan varje år kring denna tiden.

Jag har gjort ett helt underbart fynd. Jag har en längre tid sagt till Peter att jag har velat byta ut ett modernt dokumentskåp som vi har i vårt kombinerade gästrum/arbetsrum men jag har inte haft någonting att ersätta det med....
MEN.... igår så stod denna lilla skönhet och väntade på mig. Jag tyckte jättemycket om skåpet innan jag öppnade dörren och fullkomligt älskade det när jag öppnade den. Tyvärr tycker jag inte bilderna gör skåpet rättvisa men bilderna får duga.

Eftersom jag numera är förälskad i kontraster så kan jag lova att detta skåp ALDRIG blir målat.

Vi har tyvärr en "teknisk pryl....skrivare" som måste stå uppe på skåpet....hum vi får se var den hamnar....vad tror ni om det här scenariot...

Kan tänka mig Peter säga.... -Ann va i hela fridens namn är skrivaren???
Jag (med självklar stämma) - Under sängen såklart.....


Skåpet kommer från ett församlingshem där de uppenbarligen hade hand om olika ärenden som äktenskapsfrågor, understöd till värnpliktiga mm.

Lådorna längst ner har handgjorda skålade handtag. Kan nästan se snickaren framför mig.....

Jag har haft ett reportageteam här, det var såå himla kul att se dem jobba. De var fantastiskt duktiga!!! Det var lite pirrigt innan de kom men det la sig så fort de satte foten i huset. Jag berättar mer lite längre fram.....

Vår!!! Nu!!! Tack!!!

Kram Ann

20 kommentarer:

Millas hem sa...

Yes!!


Hur snyggt som helst!

Låt honom leta! Kan ju bli som kurragömma, fast med saker!=) En kul lek då liksom =))
Föreslå det...men lämna mig utanför! ))

Kraaam

lottens vita och gröna sa...

heeeeeeeeeeeeeeeej, man får liksom kalla det att man hänger på låset, hehe! guuuuuuuuuu ann, vad jag saknar dig ibland, men så är det att verkligehten kallar, fyyyy stackar er halsfluss hade jag med för några veckor sen, huuuu!
vilket kanon skåp, rackarns!!!
ohhh äntligen ett reportage, vill höra allt om det!!!! uuuu nu ropar visst kudden, go natt syster yster, varmkram lotten

Lisbet sa...

Vilket underbart, härligt, skåp.
Vill ha... :)

Änglarnas hus sa...

Hej!
kul att "se" dig igen :)..
Jag blir också så glad när jag ser skåpet..även om det inte står hos mig..hmm..
Vad kul med lite historia bevarat inuti..
Hoppas att kurerna fungerar så att ni får bli ordentligt friska!

Ha en härlig helg!! Kram Sanne..

Annika sa...

Nej men se där var du ju....:) skåpet var ju bara underbart Ann.... otroligt vackert.... o du skrivaren under sängen.... ingen dum ide.... be maken göra en liten vagn så är den lätt att dra fram o tebaks....:) ska bli spännande o se vad det blev för resultat av besöket.... Ha nu en riktigt skön helg... Kram Annika

LIVS LYST sa...

Å ja, det var kjempe fint!!! Og jeg digger at det har sin originale brunfarge jeg da. Herlig herlig.

Og dessuten; for en koselig blogg du har!

Ha en fin dag!
Hilsen Liv ;O)

Ett Vitare Hem sa...

Förstår din glädje för vilket underbart skåp!
Ha en finfin helg!
Kramis/LenaS

Villa Solgården sa...

Jag håller med, ditt fynd är helt underbart. =)

Jag gillar också kontraster nu, har gått från att måla möbler vita till att leta efter ett riktigt mörkt linneskåp. :)

Trevlig helg!

Sanna

lisbeth sa...

tack för att jag fick titta in...Lisbeth

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!
Åh va kul med ett nytt inlägg från dig!! hurra!!!

Men du, vilket kanon fint dokumnet skåp!! Helt otroligt fint!!

Fantastikst kul att få se ditt hem i någon inredningstidning!! Det ska bli kul!!
Ha det så gott..
Kram Anna

Annas skattkammare sa...

Såå fint skåp!! Visst är det fint med kontraster! Så spännande med reportage!
Kram /Anna

Önskedrömmar i hvitt sa...

Mums, vilket härligt skåp!
Känner alltför väl igen "pencillinträsket"-just nu går 3 av 4 i familjen på Kåvepenin- 2 m halsfluss och en sprucken trumhinna-BLÄÄÄ!
Du måste berätta sen var bilderna från fotningen hamnar!
Kram Maria

hemtrevnad marie sa...

Skåpet är verkligen fint!!
Så spännande med ett reportage!!
Ha en fin "vårdag"!
Kraam

Strandflickorna sa...

Hej på dig!
Fick tips om din blogg av min väninna och är jätteglad att jag hittade hit; helt min stil!!
Skulle ge vad som helst för att ha ett sånt fint TVskåp som du!!! Välkommen kika in på min blogg om du har tid; www.strandflickorna.blogspot.com

Unknown sa...

Så fint skåp du har fyndat Ann! Förstår att du föll för det och att du aldrig målar det vitt.

Va underbart roligt med reportage!! Visst är det pirrigt men såååå roligt. Jag kan definitivgt tänka mig det igen. Ska bli kul att få se det i tryck sedan!!

Kram Pia

Willewira sa...

Hejsan!

Vad roligt att du tittar in ibland... men livet är ju så som du säger... lite av och på. :)

Skåpet är underbart! Och du gör helt rätt i att inte måla det vitt!
Jag har själv väldigt svårt att måla mina möbler vita, om de inte är så förstörda att det ser mer helt ut med vitt. Inte för att jag inte gillar vita möbler, utan just för att träet i sig är ett fantastiskt material och är så vackert när det är gammalt och slitet. Sätter man sen det tillsammans med vitt så blir det bara såååå snyggt!!

Gillar alla dessa facken i skåpet. Och handtagen... underbara!!

Tråkigt att ni är så krassliga. Vi får hoppas att det går över snart så ni kan njuta av den analkande våren.

Krya på er och ha det gott!
Kram
Willewira

. sa...

*gulp* vilket underbart skåp! Det är nästan så dörren borde stå öppen jämt, eller? hihi

Fin blogg!

Anonym sa...

Hej Ann
Vilket ljuvligt dokumentskåp...det bär nog på en hel del hemligheter med :)
Reportage = superskoj!
Vet du när och var det kommer att publiceras?
Du måste säga till då...lova?

Ha det bra nu hela familjen och jag hoppas at ni har kryat på er nu.

Kram Pernilla

Lena sa...

Vilket underbart skåp. Det där hade jag behövt, kanske lite djupare. Jag älskar papper nämligen och det hade varit perfekt till alla mina pappersark.

LOPPISLIV sa...

Hejsan Ann! Sååå vackert skåp du hittat, wow alltså, Jaa det är svårt med det där tekniska prylarna man helst vill gömma undan, maken här hemma förstår inte alls varför man inte vill allt det framme...hiihi vi ska köpa en ny stereo anläggning och häromdagen blev vi nästan osams när jag sa att jag då vill ha den i skåpet undangömd och han ville ha den på väggen...finns tydligen sådana modeller...Urrgggh kände bara!! Vi får väl se men en väggmodell blir det inte kan jag lova :-) Hoppas ni är friska och krya där hemma nu. Jättespännande med reportage från ditt vackra hem, det ser jag framemot. Ha det bäst nu raring. Kramis Paula