söndag 28 mars 2010

Kräksjuka & reportage

Här blev det helt ändrade planer denna helgen. Jag hade fixat och fejat för spakväll här hemma med 10 tjejer på lördagen men där gick både jag och mina väninnor bet. Vid 12 fredag natt ville inte Elliots mage vara med mer....uja mig, han har aldrig varit så magsjuk förut. Han kräktes nog 20 gånger sammanlagt, trodde nästan inälvorna skulle komma med ut. Dessutom så led han av magsmärtor, stackars min lille kille. Men lika plötsligt som det satte igång lika fort har han nu börjat bli bättre. Vågar nästan inte skriva det men vi andra 3 i familjen har faktiskt klarat oss så långt....svälj...


I hallen hänger denna gamla ram med dess krokar i porslin.

Dörjen och dess patina får minna mig om barndomens somrar då vi med familjen ofta var ute och fiskade torsk med dörj.

I de små bokstavsaskarna ligger band med vackra initialer...det var nog för att sy på kläder förr i tiden.

Ja, jag skrev ju om ett reportageteam som varit här och nu så är det klart var/när det kommer ut. Mitt hem kommer att vara med i Jeanne d'Arc Livings majnummer, och det är Anna - My Lovely Things och Carina - Made in Persbo som var här och gjorde reportaget. De är två underbara tjejer som gjorde ett fantastiskt jobb hos oss. Det var härligt att se dem jobba så proffsigt ihop. Ni är världens gulligaste!

Vill också säga att jag är så himla glad att ni kikar in hos mig , tack snälla ni för det! Jag gör mitt bästa för att försöka hinna med att kika in till er....

Varm kram!
Ann

Tillägg
Nädå, här skall ingen slippa undan! Mamma Ann fick sin släng av kräksleven natten till måndagen. Här sitter Pappa Peter och darrar! När skall jag få min del av kakan? Eller snarare lämna min del av kakan ;) Halsfluss och kräksjuka har vandrat runt på dagis i snart tre månader - man blir liksom trött . . .

12 kommentarer:

Millas hem sa...

Hej goa Du!

Ja, peppar peppar!! Hoppas att ni andra klarar er! Stackars lillkillen!! Usch, man tycker extra synd om de små när de är sjuka! Hoppas att han är piggare och på bättringsvägen nu!

Spännande med reportaget, så himla roligt för dig vännen! Jag hoppas också att vi ses snart igen!

Kramis

Made in Persbo...Carina sa...

Hej sötis!

Tack för dina rara ord! De värmer gott! och det var så himla mysigt att var hos er, ni är så gulliga hela familjen :)

Men stackars stackars Elliot! Vilken hemsk magsjuka han åkte på! Fy för sånt. Gott att han är bättre nu i alla fall.

Ha en fin vecka!
Kram, Carina

Lilla Vrån sa...

Hejsan!
Här kom jag minsann till en blogg som jag aldrig tidigare har besökt.
Kul att jag hittade hit....jätte trevlig blogg.
Massor med inspirerande bilder...har suttit här en lång stund och kikat runt.
Kommer garanterat tillbaka:)
P.S Hoppas att ni andra slipper kräksjukan:)
Kram/Carina

Annika sa...

Hoppas bara att han kryat på sig grabben o att ni andra klarar er... håller tummen...:) o nu ska jag verkligen komma ihåg att köpa denna tidning då i maj.... för detta vill jag inte missa.... Kram Annika

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!
Puh Magsjuka..Hua-.. Hoppas hoppas att ni andra klarar er. Här har vi vart sjuka till och från i 2 månader. Något virus vandrar från mage till näsa/hals.Blä!!

Jaa, det var så mysigt att vara hos er och göra reportage. Det blev en oförglömlig dag. Det kommer att bli ett jätte fint reportage..
ha en fin dag..
Kram Anna

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad trist för den lille brabben men superspännande att se ert hem i Magasinet sen ;o)
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Made in Persbo...Carina sa...

Tack för tipset med hortensian! Det ska absolut provas nästa gång :)
Dina var ju sååå vackert torkade :)

Kraaam, Carina

Unknown sa...

Usch fr kräksjukan...klart ni ska vara glada över att slippa men jag förstår hur du känner. man får liksom lite dåligt samvete övr att man klarat sig när barnet åkt på det.

Så roligt med repotaget!! Ska bli så kul att se det, nu måste jag köpa den tidningen, har inte köpt på flera nummer faktiskt.

Ha det gott, stor kram Pia

Marie sa...

Hej Ann!

Blä för kräksjukan! Jag låg i eländet för någon vecka sedan och jag hade också hemska magsmärtor, men otroligt nog klarade faktiskt de andra tre sig.

Åh vad kul med reportaget, ska bli jättekul att få se det! Ni har ett så otroligt fint och mysigt hem!!!

Ha en bra påskvecka!
Kramar Marie

Unknown sa...

Hej vännen,

Ett tag sen sist.

Sänder största krya på er kramen till Dig och familjen.
Så synd att tjejkvällen blev inställd, men det kommer ju fler kvällar.....

Så roligt det skall bli att se Ert hem i detta underbara magasin.
Toppen, grattis!
Visst är dom duktiga, dom har ju själv så fantastiska hem båda två.

Lika roligt alltid att läsa om bloggis vänner man känner och se deras hem i diverse tidningar.
Blir liksom lite extra roligt!!!!!

Passar på att önska dig och familjen en härlig påsk.
Sen hoppas jag verkligen att det vår bloggträff kommer att bli av nån gång i vår?????

Kramisar Jeanette

Viveka i Bläckhornet sa...

Så roligt med ditt reportage.
Och att det hamnar i Jeanne D tidning blir ju som grädde på moset!

Men usch så trist med kräksjukan. Mannen här i huset var tvungen att fara hem från jobbet igår också. Men som tur var så gick det över på en natt.

Önskar er en fin påsk

Kram Viveka

Annas skattkammare sa...

Usch så trist med kräksjuka! Krya på er!! Men så skoj med reportage!! Du måste visa sen när det kommer ut!
Kram /Anna