måndag 30 november 2009

Underbar helg på Villa Sjötorp

Hej kära vänner!
Jag och Peter har haft en barnfri helg, wow, det var ovant och i sanningens namn helt ljuvligt att få sitta ner en hel måltid och prata utan att bli avbruten hela tiden. För andra året i rad blev vi medbjudna till Villa Sjötorp av Peters tvillingbror A och hans kära sambo H. Stort varmt tack för er generositet, vi njöt i fulla drag!!!
Mina underbara föräldrar tog hand om barnen, det gick jättebra. Lilleman Oliver som vi hade "trimmat in på 5 minuters metoden" inför denna helg sov från 19.30-06.00 utan avbrott. Han sover helt otroligt bra nu, tryggt och lugnt somnar han och sover hela natten. Tack kära Mamma & Pappa, det var guld värt för själen!!

Det var kraftig dimma på söndagen men jag måste säga att huset ser helt underbart ut i dimman, detta är framsidan...förstora gärna upp bilden och kolla in verandaräcket och alla vackra snickerier.

Här är husets baksida med dess veranda....är inte de tre tornen helt ljuvliga, älskar detta hus!!!!

Här har vi nu kommit lite närmre verandan. Snickerierna är såå underbara. Det bjöds på glögg här ute i samband med middagen.


Åhh, vad underbart det var att sitta här på denna mysiga renfäll och dricka glögg, skulle nog allt också vilja ha några sådana och "slänga" ut på några stolar i trädgården....

Är inte denna bild helt otrolig!!!!! Nu står jag inne på verandan och fotar ut mot vattnet. Ja, det är alltså havet rakt ner där bakom det nedre trädet. Tycker bilden är trollbindande.

Är inte detta lilla minihus sött, sånt skulle man ha i sin trädgård.....

Här är Villa Sjötorps lilla älg som vi fick ta hand om i en natt. Kan varmt rekommendera detta ljuvliga ställe! Personalen är dessutom mycket personlig och underbar - tack Lotta, du gjorde vår vistelse ännu mer minnesvärd, du är en härlig frisk fläkt!!

Fridens liljor!
Ann

14 kommentarer:

Millas hem sa...

Godmorgon Ann!

Det ser helt fantastiskt ut! Dimman gör att det blir nästan magiska bilder! Wow, säger jag bara! Hade gärna varit barnfri i den miljön några timmar...veckor....!=) =)

Fin dag till dig!

Kram Camilla

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilket fint ställe, helt underbart!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

hagagården sa...

Men herre gud!! det var det finaste hus jag sett någonsin,ser helt underbart ut.
kram o ha en go dag.
ninni

Willewira sa...

Vilket ställe!! Jag blir helt extas över det huset!!! (Jag fullkomligt älskar kråkslott, torn, tinnar, verandor... you name it!, men vem gör inte det?)

Underbart att ni tar tid för varandra utan barn. Det är jätteviktigt!!. Man ska aldrig ta sitt förhållande för givet (har jag märkt av alla relationer runtomkring mig som går sönder), så att göra saker tillsammans är en av de bästa investeringar man kan göra för sitt äktenskap.

Härligt att er helg tillsammans blev minnesvärd och skön!

Kram
Willewira

Anonym sa...

Vilket underbart vackert ställe, vilken miljö....ska lägga detta på minne

Nilla sa...

Låter härligt. Jag har ofta tänkt att vi borde göra ett besök där men det har inte blivit av. För 30 år sedan bodde jag faktiskt mer eller mindre granne med Villa Sjötorp.

Bilderna i dimman blev verkligen trolska. Visst var det ett underligt väder - och det var bara runt Ljungskile det var dimmigt. Längre norr ut i Bohuslän var vädret annorlunda.

Kram Nilla (som passerade Ljungskile på väg till Grebbestad under söndagen)

Änglarnas hus sa...

Ooh ett sånt ställe ..jag kan tänka mig att det blev om möjligt ännu vackrare när skymningen tog över!!

Ha det gottis!!

Kram Sanne..

Lena sa...

Hej!
Åh! vilka underbara bilder! Det ser ut som taget ur en film.
Vilket ställe!...och barnfritt på det ;)

Kram Lena

Unknown sa...

Hallojsan Ann,

Hoppas att ni njöt i fulla drag på detta ljuvliga ställe.
Ser verkligen helt bedårande ut!!!!
Vill dit!!!!!!

Så roligt för er att kunna komma ifrån och bara rå om varandra.
Det behöver alla någon gång då och då.

Önskar dig och din familj härliga dagar i december.

Sköt om dig
Kramisar Jeanette

Marie sa...

Hej gumman!

Vilket helt underbart ställe, vilken miljö! Förstår att ni hade ett par underbara dagar där. Huset påmminer en hel del om en del utav de gamla trävillorna som finns bevarade här i stan, är så vackert med alla snickeridetaljerna.

Ha en mysig helg och hälsa familjen!

Kram Marie

Lilla Blanka sa...

Hej goa Ann!

Åh vilket ställe..! Kan man flytta in tro :)

Helt underbar fasad och den där verandan..för tankarna till en stillsam sydstad i amerikanska södern.

Kram och ha en ♥ adventshelg!
Mia

irma´s uthus sa...

En regnig sommardag hamnade vi där "av misstag" vilket ställe!!!!
Helt underbart!
Jag pratar ofta om det för alla som är i den änden av världen:)
ha en fin helg!

Anonym sa...

Ser helt fanatstiskt ut. Snacka om balsam för själen! :) Sånt behöver föräldrar ibland. Ska själv iväg på barnfri helg nästa helg.

Anonym sa...

vad jag letade efter, tack