tisdag 6 april 2010

Loppis

Hej alla!
Nu på lördag den 10 april mellan 10-15 skall jag tillsammans med en god vän och hennes svärmor ha en loppis. Vi säljer allt möjligt, t.ex. möbler, husgeråd, lampor och inredningsprylar.

1. Här kommer vägbeskrivning som jag tagit ut på hitta.se

2. För dig som använder GPS, här är koordinaterna:

RT90:
X: 6404049, Y: 1314399
WGS84:
Lat N 57° 43′ 22″ Lon E 12° 41′ 23″
Decimal:
57.7228, 12.6899

3. Här kommer även en traditionell vägbeskrivning...
Kör till Bollebygd som ligger längs riksväg 40, ca 4 mil från Göteborg mot Jönköping. Sväng av vid Statoil, tag vänster över viadukten. Kör rakt fram tills du kommer till en rondell (Shell-station), där det är skyltat till Gesebol Bygdegård där loppisen är. Välkomna!!

Var förbi Bettys igår och köpte med mig bl.a. en söt liten pärlhyacint. Jösses vad pratig jag blir när jag kommer till "the Bettys". Men det är faktiskt så att de är såå himla mysiga och trevliga, att det är svårt att låta bli att prata! Butiken är alltid underbart fin och våren gjorde sig verkligen påmind där. Niklas, tack för tipset om sensitiv, den är nu inköpt...härligt när en kille kan tipsa om diskmedel med rätt färg ;)

Bleckplåtsformen köpte jag i november på Atmosphere i Göteborg. Jag har den på köksbordet med den lilla söta pärlhyacinten.

Nu är våren här, jag väntar med iver på allt det gröna....har ingen lust med en gul gräsmatta längre.

Kram alla ni goa underbara människor som kommer in till mig. Det gläder mig jättemycket!

Ann

7 kommentarer:

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!
jaa, din loppis låter så trevlig.. Tyvär är det ved sågardag här!!

Men, vi synes på måndag. Vi får höras..
Kram Anna

Unknown sa...

Va trevligt med loppis men jag är upptagen i helgen.

Vita pärlisar är ju jättefina. Fick en kruka när jag fyllde, får plantera ut den snart så den kan glädja mig även nästa år.

Ja nu väntar man verkligen på att knoppar ska brista och allt blir grönt och skönt.


Kram Pia

Unknown sa...

Hej!

Ja jag har fått tag på gamla fönster från 20-talet tror jag...Glasverandan ska vara vinterbondad*lycka* fönstren är 2 kpllade så det blir alltså 4 sidor att fixa och måla, 2 att kitta. Jag ska göra 14 totalt! det tar tiiiid:( fast det blir nog fint när det blir färdigt! Jag är överlycklig över att en av mina drömmar ang huset blir uppfyllt.m I anslutning till glasverandan ska det byggas en öppen veranda i lite amerika stil.Samt skall en carport byggas. Nu har vi ett fruktansvärt fult plåtskjul som jag har hatat i 9 år! Gubben som vi köpte huset av var såååå stolt över det för hans bror hade fixat plåt från Ullevi*suck* så olika smak kan vara;)

Kram pia

Mitt smultronställe sa...

Hej!!

Härligt med gångavstånd till loppisen... Skall bli sååå roligt!!

Ser att ni kört en massa lass...
Ses i morgon, kram Camilla.

Unknown sa...

Hej min vän,

Så synd att vi inte kan köra den långa vägen just denna helgen.
Det hade varit jättroligt att få fynda bland dina saker. Vet ju att du har så god stil och dina gamla saker blir ju nya när dom hamnar hos någon annan.

Lycka till med många besökare!
Vill inte vara påstridig men du vet vad jag vill att du skall sälja till mig, vännen!

Ha det allra bäst i helgen!
Kramisar Jeanette

Millas hem sa...

Hallå tjejen!

Ja på Betty´s kan man gå en stund!=)
Första gången jag var där ville inte familjen gå in...satt i bilen i 45 minuter säkert!=) Hur kan det vara ett alternativ??!!

Hoppas solen skiner på dig idag!

Kraaam

Annas skattkammare sa...

Åhh typiskt att jag inte haft tid att blogga- missade helt din loppis! Hoppas den gick bra iallafall..
Kram /Anna